Camille Bloch Ragusa Noir


Dela |



En stor härlig ask med bitar förpackade var för sig hade jag, jag har ätit och ätit - den har tagit mig igenom många tunga stunder den senaste veckan och faktiskt räckt förvånansvärt länge - men nu är det bara två bitar kvar så det är verkligen dags att ta tag i en recension.

Tryffelfyllningen är härligt len (men vilken tryffel är inte) men faktiskt utan att ha en sådär smörig känsla det lätt blir. Tillsammans med nötterna blir det en spännande kostrast, we like big time! Chokladsmaken är helt klart godkänd, den är fyllig och rund och sitter kvar en stund efter man svalt godbiten. För den som inte gillar nötter är denna dock inte att rekommenderra, det är ganska många nötter i varje bit och nötsmaken tar över en del.

Bör tilläggas att man blir extremt törstig av denna samt att den kladdar en del.

Omdöme: ♣♣♣♣

"You don't share chocolate. You share the pleasure in it." är citerat självaste Camille Bloch och det är ett bra citat.  Jag har nämligen inte delat min Ragusa Noir med någon... och det var ändå en stor förpackning. :P


Kommentarer
Postat av: lilalili

Jag fick 6 olika chokladkartonger i julklapp från min chef!!! Bl.a. en ask med Ragusa! Här blir det verkligen en God Jul! Hoppas det blir det hos dig med ;)

Kramis

2008-12-18 @ 21:46:40
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Martina

Den där skulle jag kunna tänka mig att sätta tänderna i:P Nam nam;)

2009-01-19 @ 19:43:33
URL: http://missisnorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0