Karamellkungen: Cinco Cookie


Dela |



Cinco Cookie är en relativt ny lösviktsgodissort hos Karamellkungen och är mjölkchoklad med små bitar av havreflarn. Varför den heter Cinco Cookie har jag inte den blekaste om, om det är för att cinco betyder fem på spanska och liknande språk och godiset kommer i fem bitar, anser jag mig ha rätt att kalla det oerhört långsökt.

Smak: Ganska söt, det är ju nämligen mjölkchoklad och inte "riktig" choklad. Men är det en sötare, mer godisaktig, choklad man är ute efter är denna just vad man behöver. För att vara en sötare choklad känns den ändå inte särskilt sliskig, åtminstone inte i måttliga mängder.
Konsistens: Som mjölkchoklad, men med crisp. Den här crispen finner jag ganska fascinerande för den går inte att se! Det ser ut precis som vanlig mjölkchoklad men det crispar när man äter. Riktigt coolt.
Utseende: Ser som sagt ut som mjölkchoklad.
Inköpsställen: De affärer som har lösviktsgodis från Karamellkungen. Tror att de flesta Ica har gått över till Godisprinsen, men Coop brukar ha kvar Karamellkungen.
Pris: Kilopris efter affärens tycke, vanligtvis drygt 79 kr / kg.

Innehåller gluten, laktos, mjölkprotein och soja. Kan innehålla spår av nötter och hasselnötter.

Betyg: ♣♣♣♣
Prisvärdhet: ♣♣♣♣


Kommentarer
Postat av: irma

dom har slutat sälja dom här på alla affärer jag tittat i jag fattar inte varför? jag älskar dom! du vet inte varför eller om dom ens finns kvar? :)

2010-09-16 @ 19:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0