Chokladgröt


Dela |



Jag hade tänkt att pröva ett spännande recept, nämligen Havregrynsgröt med chokladsmak.

Men jag måste säga att detta var ett av de mest värdelösa recept jag någonsin prövat. Nästan lika illa som den gången jag skulle göra chokladpasta. Det blev bara en slemmig klump med en konstig smak, den smakade inte ens choklad utan mest något konstigt. Det bästa ord jag kommer på för att beskriva den är fadd.

Sedan har vi ju dilemmat att jag inte riktigt förstår vad det är. Är det ett mellanmål, en efterrätt, en frukost, en lunch, en middag? Hur nyttigt är det egentligen? Jag menar, kakao och havregryn i all ära men man har ju i en del socker. Särskilt om man som jag gjorde hade en sötad yoghurt till i ett desperat försök att dölja grötens äcklighet.

Jag slängde hälften.

Pga det dåliga resultatet kommer jag inte att publicera receptet, men vill ni ändå tvunget pröva själva så finns det här.


Kommentarer
Postat av: Daniel Brahneborg

Jag måste bara få påpeka att havregrynsgröt med lingonsylt som i sin tur är kryddad med lite choklad, fungerar alldeles utmärkt.



http://blogg.ricercar.se/basic/2008/09/07/lingonsylt-med-choklad/

2008-09-07 @ 22:11:30
URL: http://blogg.ricercar.se/basic
Postat av: madelene

Jag har hört talas om vit kladdkaka. Är det något du testat någon gång? Om inte, så vore det kul om du testade och la ut i bloggen :D

2010-11-03 @ 17:23:43
URL: http://maavander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0