Vaniljglass med maränger och chokladsås


Dela |



Något sådant här satt jag nyss och mumsade i mig! Mycket gott. Om jag hade en kamera skulle jag ha tagit en egen bild istället för att hänsynslöst stjäla från någon annan.

Jag har skurit ned en hel del på mitt godisätande på sistone - dels för att tidningen Glamours artikel om Pommes Frites-syndromet - människor som äter skräpmat utan att gå upp ett gram men som ser förskräckliga ut på insidan (då menar jag inuti blodkärlen etc). Det känns som om det stämmer något helt sjukt bra in på mig! Jag har alltså skurit ned på mitt godisätande från dryga 7 dagar/vecka till dryga 3. 4 ibland. Vilket fortfarande är skrattreteande mycket enligt vissa men jag är en gottegris så det känns som en gyllene medelväg. Man vill väl inte leva helt asketiskt! Skulle jag försöka skära ned till 1 dag/vecka skulle jag bara ta mig vatten över huvudet :P

Så idag. Jag hade inte tänkt äta godis idag heller och slå någon form av rekord med 3 godisfria dagar i rad, men det börjada spåra ur redan före lunch när jag blev bjuden på chokladkakor. Sedan fortsatte dagen med chokladpraliner, chips och nu ett lass glass med chokladsås och maränger.

Men det var jag värd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0