Den där om choklad som smakar köttbulle


Dela |

Första gången jag stötte på det var i slutet av högstadiet. Vi hade picknick på Gärdet i Stockholm, och en elevs mamma kom förbi med en massa mat och diverse godsaker, bland annat en kladdkaka som såg helt gudomlig ut. Jag och min kompis (AV som figurerar här) älskar kladdkaka och roffade åt oss varsin stor bit.

Det fick vi ångra.

Kladdkakan smakade nämligen skit. Jag försöker finna ord och jämförelser för att beskriva hur den smakade, och den närmaste liknelse jag kan komma på är köttbullar. Den smakade köttbullar. På riktigt.

Det var ju några år sedan och jag minns inte hur historien slutade, antar att jag plågade i mig det mesta.

Andra gången var på en fest förra året. Kladdkakebitar som, återigen, såg gudomliga ut. Mmmm, jag som inte ätit choklad på en hel dag.

Jag blev lurad igen. Den smakade skit. Den smakade köttbulle.

Att hålla masken framför hon som bakat kakan var inte helt lätt. "God!" tror jag jag krystat pressade fram mellan rysningarna.

Idag hände det igen, på 7-11 av alla ställen! Jag gick ned i rasten, tänkte köpa kaffe och något gott till eftersom jag hade lång dag i skolan. Choklad skulle jag unna mig, jag hade inte ätit choklad på hela veckan. Men inte brownien, den kladdar så mycket och jag är dessutom världens osmidigaste när jag äter. Bruna fläckar everywhere, nej tack! Chokladmuffin däremot, det kan ju inte vara så kladdigt. Och jag har aldrig ens provat den.

DEN SMAKADE SKIT! DEN SMAKADE KÖTT! DET VAR FÖR JÄVLIGT!

För det första förstår jag inte hur man kan få en chokladkaka att smaka kött. Vad är det för mysko recept folket följer? Kakao smakar choklad. Man har kakao i chokladkakor. Därför smakar chokladkakor choklad. Inte kött. Inte okej!

För det andra är jag inte så lite besviken på att en stor kedja som 7-11 har muffins som påstås smaka choklad men som smakar kött. Det är för jävligt.

Så, detta kan även ses som en recension av 7-11s chokladmuffin.
Betyg: 0
Jag slängde den. Förstår ni, jag slängde den. Jag skulle inte ens äta den om den var gratis.


Kommentarer
Postat av: Arandur

Bra blogg :)

Jättebra mat tips, ser jätte gott ut.

Ska vi följa varandras blogg?

2009-01-24 @ 19:40:45
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: FärjanRuth

Hej. Jag fullkomligt ÄLSKAR kladdkaka! har ett bra recept som ALLTID FUNKAR: Den finns på min blogg. Ha det bäst. Kram. FärjanRuth. boatpastor.wordpress.com. OBS. Ckoklad är så gotttt!!!!

2009-01-25 @ 10:29:16
URL: http://boatpastor.wordpress.com
Postat av: Ida

Åh, en chokladblogg :D

2009-01-27 @ 21:17:49
URL: http://drinkitup.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gör en kaka som bara smakar choklad trots att det inte finns en gnutta choklad bland ingredienserna.

Alla säger vilken underbar chokladkaka och jag småskrattar för mig själv.

2009-01-28 @ 20:45:09
Postat av: lilalili

Så min kära vän! Du har ett pris att hämta inne på min blogg - så du får lite annat att pyssla med en stund!

Kramis!!!

2009-01-29 @ 18:29:34
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Christina W

7-11 kan jag inte förklara... men de andra två måste ju på något sätt handlat om att man inte rengjort plåten ordentligt och bara det får det att vändas i magen på mig.

Jag kom osökt att tänka på sönerna som skulle laga middag och som ryckte åt sig stekpannan från dagen innan (som inte var rengjord). De gjorde korv stroganoff eller något och lyckades jättebra och det såg fantastiskt gott ut... ända till de smakade på det. Det smakade fisk.... Kvällen innan hade pappan stekt fisk och inte rengjort stekpannan och sönerna iddes inte ....

2009-01-31 @ 10:14:16
URL: http://metrobloggen.se/godmat
Postat av: alias Kvasthilda

Faktiskt har en kompis gjort en kladdkaka som smakade kycklinggryta enligt hennes dotter. Hon hade haft i Alpnaerings Asiakrydda som man enligt dom ska kunna ha i mjuk pepparkaka. Hon hade i stället haft i kryddan i kladdkakan.

Hon kunde inte äta upp den....

Skulle det kunna vara så att dom kakorna du råkat ut för varit smaksatta med asiakrydda?? (Ja inte 7-11 kanske). En annan förklaring är att dom förvarat rå lök i kylen i närheten av matfettet dom använt till kakan.



Väldigt knepigt. Och gud vad äckligt.

2009-01-31 @ 23:50:20
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Michaela / Bloggdesigner ♥

hoppas du får en bra söndag :)

2009-02-01 @ 00:09:09
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: sara

åååh, jag älskar choklad! och nu älskar jag din blogg också!

2009-03-03 @ 23:09:27
URL: http://perssonsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0