Seven Eleven-brownien


Dela |



Liten brownie (som dock kallas "big brownie") kostar 18, en brownielängd 45 kr. Jag minns första gången jag köpte denna brownie, de hade lagt fram brownielängder och skrivit en skylt "Big Brownie 18 kr". Kan man tolka det på något annat sätt än att hela brownielängden kostar 18 spänn? Svinbilligt tyckte min kompis och jag och köpte en, vi tänkte frossa sönder, men det visade sig vara en liten skitbit. Ganska sura blev vi, men jag kom att köpa brownien många och åter många gånger.

Seven Eleven-brownien har kommit att bli ett föremål för en hel del hatkärlek hos mig - jag kan inte alls bestämma mig för om jag hatar eller älskar den. Den är lite för seg för min smak, men det ska väl en brownie vara, så då kanske inte brownies är min grej helt enkelt? Chokladsmaken är stark men känns kvalitetslös.

Hur som haver är det ju så, att jag tyvärr inte besitter förmågan att kunna äta riktigt chokladiga grejer utan att bli redigt brun runt munnen, varför jag sällan äter stora kladdiga chokladiga grejer på offentlig plats. Därav har jag kommit att nästan sluta köpa Seven Eleven-brownien, men i tisdags gjorde jag ett undantag och då botade den faktiskt min huvudvärk (eller så kanske det var det tillhörande kaffet). Undrar just om det är crack i.

Vad har ni för känslor kring Seven Eleven-brownien?


Kommentarer
Postat av: daniel

guds gåva till mänskligheten!!!

2009-08-28 @ 13:37:12
Postat av: Caspers Mamma

Underbar!! Köpte precis en sån som ursäkt till min frissa för att jag missat tiden i veckan,, :-)

2010-10-04 @ 15:59:00
Postat av: Caspers Mamma

Har du inget bra recept på en som man kan göra hemma med samma resultat?? :-)

2010-10-04 @ 15:59:47
Postat av: Emelie

Tänkte det samma. Vill ha receptet ^^, och så är den så galet god!

2010-12-02 @ 18:17:19
Postat av: Isabella

BÄSTA SOM FINNS

2011-02-02 @ 20:34:02
URL: http://isabellamandrean.blogg.se/
Postat av: krille

jag såg ett inlägg här som hyllade denna såkallade bakelse så jag blev oroad.



KÖP ALDRIG NÅNSIN brownies från seven eleven.



Det skadar er själva era barn och jorden.



Chokladsmet skräpet är amerikansk GENMANIPULERAD choklad i bytta.



pga genmanipuleringen började alla bin dö (nya pesticider)för deras nervsystem kollapsar./även farligt för oss människor för det kommer ut i grundvattnet och maten vi äter)



i usa har det gått så långt att glassmärken som haegen dasz börjar få svårt att få ingredienser till sina glassar eftersom det är bina som pollinerar maten som odlas.utan bin =mindre mat=världssvält=protester=anarki.



de smetar även på giftet på vissa av sina andra bakverk på seven eleven.



så bojkotta seven eleven(plus pressbyrån samma företag) för de har proppat i oss detta skräp i en herrans massa år utan att bry sig.



första gången fick jag inget svar från dom.

andra mailet så svarade dom att dom inte använder nåt sånt.

tredje mailet fick jag inget svar på när jag påpekade att dom gör det och att de skulle byta ut den om dom bryr sig om sina kunder.

Samma företag säljer även yoghurtglass som innehåller nervgiftet aspartam skapat av samma amerikanska mr bush företag som skapade giftet agent orange.

folk föds än idag 40år efter med enorma missbildningar där dom sprutade skiten.

2012-02-01 @ 03:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0