Till alla kladdkakelovers


Dela |

Jag har ju som bekant ett standardkladdkakerecept jag använder mig av. Detta recept anser jag vara fulländat; den största föredelen är att den är oerhört lättbakad och i princip omöjlig att misslyckas med! Det här är just så en kladdkaka ska vara för mig, det här är urkladdkakan, det är definitionen av kladdkaka.

Sen på senare tid har det börjat dyka upp lite av varje och nu finns det fler sajter tillägnade kladdkakan än det finns chokladbloggar i det här landet (höhö). Om ni är intresserade föreslår jag att ni kikar in på Kladdkaka recept, Kladdkakan.se eller Kladdkakor.se. Dock är namnen lite smått missvisande enligt min åsikt, för tydligen ryms chokladpaj, brownies och chokladrutor under samma benämning. It's not the same!!!

Det finns ju tamejfan t o m böcker om kladdkakor!



Kladdkakor av Maria Öhrn, ISBN 91-534-2271-6


Kommentarer
Postat av: yollande

Hej!! läget? Nu har du chans att vara veckans blogg på min blogg ...Are you interested? kram ;)

2009-06-01 @ 16:00:24
URL: http://yollande.blogg.se/
Postat av: aurum

Mmmm... kladdkaka är så gott...

Själv gillar jag när man gör små portionsformar och låter de bara gräddas en kortare tid så blir insidan flytande! Mums!

2009-06-01 @ 16:52:21
URL: http://aurum.blogg.se/mat
Postat av: Mille

den där boken är gudomlig!! kärlek till den <3

2009-06-03 @ 18:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0