Ger choklad acne?


Dela |

En vanlig snackis är att man får finnar/acne av choklad. Jag kan till och med märka det själv ibland (eller så är det helt enkelt samma hormon som ger mig finnar som det som gör mig sugen på choklad).

chokladprovningen berättade de hur det egentligen ligger till: Det som ger dig finnar är vegetabiliska fetter som tillsätts i vissa choklader av lägre kvalitet. Bra choklad innehåller endast kakaosmör som inte ger acne utan i själva verket är väldigt nyttigt.

Så... vad göra? Titta på chokladens innehållsförteckning. Allt som innehåller något i stil med veg. fett ryker ur kundkorgen!


Kommentarer
Postat av: Erica

Det låter troligt, tycker jag. Jag har nämligen tänkt lite på det där själv. Jag har nämligen inte bara endast upptäckt ett samband mellan chokladätande och finnar, utan sett det i en större bild och lagt märke till att jag lätt får finnar vid de tillfällen jag äter mycket feta "onyttigheter", vare sig det handlar om choklad eller annat... Så jag tycker att det låter trovärdigt att det har att göra med de vegetabiliska fetterna. :-)

2010-12-09 @ 14:02:30
URL: http://iryccah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0