På Choklad! med Improvisation & Co


Dela |

Tack snälla Tastecasting för att jag fick gå och se Choklad!, improvisationsmusikalen med chokladprovsmakning som presenteras av improvisationsteatern Improvisation & Co i samarbete med Chokladbutiken.se. Det var så himla kul!



Till första akten hade vi fått ett litet provsmakningskit från Chokladbutiken.se:
- Djúpur, lakritskonfekt från Island. Det är en lakritsbit som först är doppad i mjölkchoklad och sedan i vit choklad. Tydligen är det vanligt med kombinationen choklad och lakrits just på Island!
- Venezuela från Montezuma's, en mjölkchoklad på 43% med smak av rostade bönor, nötter och vanilj. Montezuma's choklad är handgjord, ekologisk och flerfaldigt prisbelönt!
- Santander från Santander, en 70%-ig choklad tillverkad i Colombia, med en ren kakaosmak och toner av nötter och röda bär
Lakrits är inte riktigt min grej så den första gillade jag inte, men gillar man lakrits är det säkert en given favorit. De andra två var riktigt goda och det märktes väldigt tydligt hur hög kvaliteten var. Venezuela är en ganska ljus och söt choklad, medans Santander är mörkare och lite bitter. Alla tre sorterna finns hos Chokladbutiken och inte så fasligt dyrt heller.

Vi blev tillsagda att äta de olika bitarna på specifika tidpunkter, och personer ur publiken blev tillfrågade att beskriva chokladen med känslor, som de sedan utvecklade till händelser, som improvisationsgruppen utgick ifrån när de improviserade. Jättehäftigt var det och de var verkligen jätteduktiga, fascinerande att se hur de lyckades väva ihop allt!

Allra häftigast tycker jag nog sången var, gudarna ska veta att det är svårt att improvisera sång! (Har en hel del musikutbildning själv.)




Några suddiga bilder jag tog :P

Föreställningen hade premiär för ett år sedan och har blivit mycket väl emottagen. Den här våren spelas föreställningen den 27/2 (dvs idag), 27/3, 24/4 och 15/5 för er som bor i Stockholm, och i maj även på Norrlands chokladfestival i Örnsköldsvik. Se mer info här! Jag rekommenderar er i alla fall verkligen att gå, för det var väldigt kul! Det enda som kunde gjort min kväll bättre var 1) mer choklad (hehe) och 2) sällskap (kände mig lite mupp när jag satt själv haha).


Kommentarer
Postat av: Katja

Hej!



Tack ska du ha!

Jag håller helt med dig om lakritschoklad. Provade på någon isländsk grej på chokladkalaset här i Göteborg. Det var inte så gott..



Kul att höra att kvällen din var trevlig!



Mvh Katja från Tastecasting.se

2010-03-01 @ 11:48:09
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0