Mikrochokladkaka i kopp


Dela |

Jag hittade ett spännande recept på fem-minuters chokladkaka i kopp som jag var tvungen att pröva!

Du behöver:
4 msk vetemjöl
4 msk socker
2 msk kakao
1 ägg
3 msk mjölk
3 msk olja


Detta behöver du...



... och en kopp. :)

Gör så här:
1. Mixa socker, mjöl och kakao. Blanda gärna med gaffel, då klumpar det sig lite mindre.


2. Tillsätt ägg, olja och mjölk och rör runt! Gärna med gaffel.


3. In i mikron! Kör på högsta effekt (900-1000 W) i 3 minuter.


Omdöme: Men titta på det här. It ain't pretty. Och tyvärr smakar det inte heller gott. Jag tror det är olivoljan som är problemet, det skulle säkerligen bli godare med smör. Ska jag pröva det igen så blir det med smör, för det här gick tyvärr inte alls att äta. Synd, för det är väldigt enkelt och en kul idé.


Kommentarer
Postat av: Erica

Ja, det var synd att den inte gick att äta, då jag tycker att det var en väldigt rolig idé. =)

2010-01-18 @ 08:08:15
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det kanske funkat bättre med en mer neutral olja, typ rapsolja?

2010-02-09 @ 19:12:48
URL: http://yvoeri.blogspot.com/
Postat av: frida

jag har testat med smör istället för olivolja. det blev faktiskt gott :)

2010-02-15 @ 19:00:17
Postat av: Suss

Jag testade med smör, tyckte inte den blev god i alla fall. Jag slängde min efter bara några tuggor, den smakar inte alls mycket choklad!

2010-04-26 @ 11:45:52
URL: http://androgynfagel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0