Cloetta Good Cashew & Tranbär


Dela |


Förste choklad till provsmakning av de två jag köpte blev Cashew & Tranbär. Spännande kombination, kan det verkligen vara gott?, tänkte jag.

Det är alltså en ljus choklad (32% kakao) med cashewnötter (9%) och tranbär (9%). Chokladen är rättvisemärkt, det är dock bara kakosmöret och kakaomassan som är rättvisemärkta produkter. (Lite trist.)

Så, smaken? Jo, den är fantastiskt god. Det är en väldigt mjölkchoklad-ig smak och därav ganska söt såklart, men väldigt fin mjölkchoklad. Kakan känns högkvalitativ och välgenomtänkt. Jag känner mest av tranbären, kanske främst för att det är ganska stora bitar som märks tydligt på konsistensen. De bidrar också ganska tydligt med en viss syrlighet till chokladen, som smälter fint ihop med mjölkchokladens sötma. Cashewnötterna märks inte av lika tydligt, utan främst genom en bitvis nötig ton.

Summa summarum så var chokladen riktigt god och det är svårt att nöja sig med bara en bit, det blir lätt så att hela chokladkakan slinker ned och det måste väl vara ett gott betyg? :) Den här kommer jag absolut att köpa igen, och jag ser även fram emot att smaka den med endast mjölkchoklad, eftersom just chokladen var så god. Jag kan dock tänka mig att den är något för söt för min del, eftersom cashewen och tranbären tonar ned sötman en del, men den som lever får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0