Chokladfestivalen, pralinerna


Dela |

Som ni måste ha förstått, var chokladbloggen på Chokladfestivalen i helgen. Min bloggkollega stod för bilderna och jag stod för att köpa upp massa praliner och chokladgottis. Köpte bland annat från Pralinhuset (5 kr/st!!!) och chokladmacaron från Xoxo. Tyvärr åt jag upp macaronen, då den höll på och bli mosad, men jag kan intyga att den var himmelsk. Vi åt även en chokladboll som hamnar top fem bland de bästa chokladbollarna vi har ätit. Min kollega har tydligen inte lagt upp bilden på denna, men jag ska försöka fixa det.

NU till pralinerna.



bilder: pralinhuset och min mobilkamera



Jag inhandlade 6 olika praliner i smakerna hasselnöt i mörk choklad, jorgubb mascarpone, hallon yoghurt, mörk choklad med karamell och rostade nötter, kaffe-choklad, tranbär.

- Hasselnöt i mörk choklad: mjuk hasselnötschoklad inbäddad i god mörk choklad. Mycket gott, dock lite väl sött. 3/5

- Jordgubb mascarpone: mjölkchoklad med fantastiskt god fyllning av syrlig kräm gjord på jordgubbar och mascarpone. Älskar syrligheten, jordgubbarna och mascarponen, älskar pralinen. Mums. 4,5/5

- Hallon yoghurt: mjölkchoklad med ännu syrligare fyllning av hallonkräm. Jag föredrog kombinationen jordgubb-mascarpone. Men om man gillar hallon så är detta väldigt gott. 2,5/5

- Mörk choklad med karamel och nötter: söt mörk choklad med karamellfyllning och nötter. God. Dock rätt fantasilös, rätt klassisk kombination. 2/5

- Kaffe-mörk choklad: mellanmörk choklad skulle jag säga, med kaffesmak och segt innehåll som liknar fudge till konsistensen. Mycket mycket god på det hela stora. En av favoriterna. Precis lagom kaffesmak tillsammans med ganska mörk choklad. Inte heller för söt.  4/5

- Tranbär: söt rosa pralin med ännu en gång syrlig fyllning av tranbärskräm. Ganska seg kräm, som jag tyckte om, annars brukar det rinna mycket och kladda. 3/5


Vi kan väl säga att för 30 ynka kronor var detta en njutning såhär på lördagskvällen. MUMS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0