Vinnarna av påskäggen från Anthon Berg!


Dela |

Och de tre lyckliga vinnarna av Anthon Bergs påskägg är Lotta, Linda och Bea. Nedan följer vinnarbidragen :D. Jag och kollegan fick fnissa, tack för det!
Lotta

Det var en gång en Björn och en Påskhare som härskade i skogen, de slog
och skrämde de andra djuren och visade ingen respekt! Även Påskharen
fick sig en hurring här och där av den stora Björnen, bara för att han var
så liten.

Påskharen gillade egentligen inte Björnen men nu hade han inga kompisar
kvar i skogen så han stod ut med Björnen för sällskapets skull. Men
så en dag när de två gick på en stig fick de se en Padda.

- Nu jävlar ska du få stryk, ingen får använda min stig som
rastplats!
utbrast Björnen.
- Vänta, skrek Paddan. Om ni skonar mig så ska ni få tre
önskningar var
, sade Paddan.
- Om du ljuger dränker jag dig, sade Påskharen. Så började Björnen på
sin första önskning. Han funderade en stund och sade:

- Jag önskar att alla björnar i denna skogen är honor utom jag.
Och vips så var det så!
Så var det Påskharen första:
Påskharen funderade en stund och sade:
- Jag vill ha en hjälm.
Och vips så var det så!

Björnen blev rasande på den dumma Påskharen och daskade till honom och
sade:
- Är du så jävla dum och tar en hjälm när du kan välja precis vad du vill!
- Men jag vill ha en hjälm, sade Påskharen
- Nåja, sade Björnen.

Björnen tänkte nu ännu större:
- Jag vill att alla Björnar i hela Sverige ska vara honor utom jag.
Och vips så var det så!
Påskharen tänkte och sade:
- Jag vill ha en cross!

Björnen blev ännu mer rasande på Påskharen och daskade till honom igen.
Björnen tänkte ännu större och sade:
- Jag vill att alla björnar i hela världen ska vara honor utom jag!
Och vips så var det så!

Björnen var överlycklig över sin situation.
Så var det Påskharens sista önskning.

Påskharen tog på sig hjälmen och hoppade upp på crossen, varvade upp den
och skrek till Paddan:
- JAG ÖNSKAR ATT BJÖRNEN VAR BÖG!



Linda

Det var Påsk. Barnen hade målat en massa ägg och lagt i en korg. Tuppen råkade komma förbi och såg alla färgglada äggen, varpå han rusade iväg från bondgården och iväg till djurparken där han spöade upp påfågeln.




Bea (som inte skicka med någon länk?)
Familjen Svensson skulle åka till Malmö för att fira påsk med släkten. Väl på tåget frågade ena dottern:
- Vad hette stationen vi nyss passerade?
- Vet inte, svarade mamman.
- Jaha, det är väl inget att göra åt, suckade dottern.
- Vad gällde saken? frågade mamman nyfiket.
- Lillebror gick av där.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej, ska ni inte pressentera 1-2-3 med en länkning på haren?

2011-04-25 @ 11:34:31
Postat av: lixy

Bra blogg :)

2011-04-26 @ 09:21:37
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0