Cloetta drar tillbaka kexchokladförpackning


Dela |

bild: cloetta.se
Enligt EU:s nya regler får man inte sätta bild på en ingrediens på omslaget till en vara, om inte denna ingrediens finns i själva varan. Nu måste Cloetta alltså göra en ändring på kexchokladpappret för Kexchoklad Banan, Hallon och Blåbär. De har tidigare tydligen redan dragit tillbaka blåbärssmaken, men tvingas nu att göra nåt åt banan och hallon, eftersom kexchokladen inte innehåller vare sig hallon eller banan.
Källa: svd.se
Brukar ni tänka på det när ni handlar eller inte?


Kommentarer
Postat av: linnea

gud alltså, jag fick höra det där av en kompis och kollade på förpackningen inne på ica. när man såg med egna ögon tänkte jag direkt att jag aldrig skulle köpa dem om det inte var hallon /banan/blåbär i ^^

2011-08-03 @ 10:41:59
URL: http://egenkontroll.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Det tycker jag är en alldeles suverän lag, tänk vad man kan luras av förpackningar! Om den inte innehåller hallon, låtsas då inte att den gör det! =D

2011-08-03 @ 11:47:29
URL: http://daedalsmat.sajto.se
Postat av: tjofftjoff

Shit.. jag läste på blåbärsförpackningen men det var minsann inte blåbär i. Sjukt!

2011-08-03 @ 12:43:16
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0