Pralinsvammel & kakaoöverdos


Dela |

 

Om finpralinerna då. När jag stod vid disken och pekade ut vilka jag ville ha funderade jag på om 9 stycken verkligen var tillräckligt, jag sätter väl i mig 9 stycken i ett nafs? Men nej! Det tog mig hela kvällen att äta upp 9 praliner för att de var så mastiga. Så mycket kakao. Man åt ett par stycken och fick närmast en kakaoöverdos, kändes det som...

 

Mörk choklad, denna trodde jag skulle vara min favorit men gillade den inte riktigt (om man får gnälla, den var ju egentligen grymt bitter). Kändes som en vag bismak av någon likör, eller så var chokladen bara lite för bitter.

 

Mjölkchoklad, åh gud så god den var. Ren och krämig och mjölkig smak, gillar verkligen!

 

Kaffetryffel, även denna god. Inte så pikant kaffesmak som många mer lågkvalitativa tryfflar, vilket jag mest ser som en fördel (även om jag är en riktig kaffemoster).

 

Tycker ni att det är ett bra eller dåligt betyg att man inte orkar äta så mycket av en choklad? Jag har alltid tänkt att det är ett dåligt betyg, om den är bra så ska man ju såklart vilja äta mer? Men efter den här upplevelsen börjar jag fundera på om det inte är så att man blir nöjd om det är kvalitativ choklad, för då innehåller den så mycket kakao att man... ja, blir nöjd, helt enkelt.

 

Sorry svamlet. Är riktigt krasslig idag, näsan bara rinner och ögonen svider, ska nog stanna hemma i sängen med ett gäng filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0