Chocktailprovning hos Mozart Black


Dela |

Jag och kollegan vart inbjudna till Mozart Blacks provsmakning av det de kallar för chocktails häromveckan, dvs cocktails som innehåller choklad.

"Mozart Black är en likör som smaksatts med två av världens kanske finaste sorter av kakao, Forastero från Afrika och Trinitario från Karibien. Den passar perfekt till kaffe och även som ingrediens i olika drinkar och cocktails."

Vi fick bl a provsmaka:

- Chocolate Martini, bestående av vaniljvodka och Mozart Black.
Den luktar jättegott, chokladigt, däremot tyckte både jag och kollegan att den smakade lite för mycket vodka, och vi känner att det inte är något vi skulle vilja dricka igen.

- Chocolate Mojito, bestående av rom, Mozart Black, lime juice, kolsyrat vatten.
Jättegod! Det här skulle jag lätt dricka hela sommaren. Den smakar i princip som mojito, med en svag eftersmak av choklad, som passar jättebra ihop med resten av ingredienserna. Mer choklad behövs inte i en cocktail. Drinken har även en lagom syrlighet, som gör att den passar superbt som en fräsch sommardrink. Prova gärna!

- Mozart Black likör med mjöklchokladsmak
Jag är nog inte så stort fan av likör, för jag tyckte denna var alldeles för söt, men kollegan tyckte om den, så jag antar att den skulle vara passande till efterrätt och liknande.


En Chocolate Martini



En Chocolate Mojito. Mums!




Mozart Black







I påsen vi fick med oss hem låg bl a lite recept på drinkar man kan göra med chokladlikör av detta slag. Skulle ni vilja ha lite tips på drinkar man kan göra, så kan vi lägga ut lite recept!


Vi vill även tacka Mozart Black för inbjudan och en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag har en flaska Mozart Gold, tror jag den heter? Finns det nåt gott man kan göra med den? :)

2011-05-26 @ 20:45:35
URL: http://xmumiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0