Chokladtårta med hallonmousse från Chokladfabriken


Dela |

bild
Mor fyllde år, och jag hade inte riktigt tänkt till i tid, så jag fick panikspringa och köpa tårta innan jobbet, och var är bättre att köpa det än hos Chokladfabriken. Jag har faktiskt inte smakat deras tårtor förut, så det var ett ypperligt tillfälle att få göra det. Jag stod och valde mellan Manjaritårta med inlagda körsbär och denna tårta då med chokladmousse och hallonmousse. Kändes mer passande då alla i min familj inte förstår storheten av massa choklad.
Känns bra att lägga ut 300 riksdaler på en tårta, men jag kan nog ärligt säga att den var värd det. Ljuvlig chokladmousse, sjukt färsk, fantastiskt syrlig hallonmousse, krispig choklad, t o m far som inte är ett fan av choklad tog flera bitar. 

Så absolut inte besviken iallafall.
Ett tips om ni har bråttom någon gång och måste ha tårta. Man kan även beställa hos dem, det finns då 6-bitars för 230 kronor, och den som jag köpte - 8-bitars för 300 kr.


Kommentarer
Postat av: a.

åh, chokladfabrikens tårtor är en klass för sig! Ett hett tips är annars den med lime i. Helt fantastisk sak som måste provas på!

2011-05-03 @ 23:07:35
Postat av: Fotograf Johansson

Men så gott!

2011-05-06 @ 16:27:49
URL: http://fotojohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0