Choklad från Callebaut


Dela |

Ett av företagen på Chokladfestivalen var Callebaut, som är ett välkänt belgiskt företag. Idag är Callebaut en del av Barry Callebaut, som är schweizisk producent av kakao, choklad m.m. vad jag förstår.


Ett tydligt signum som jag och kollegan noterade var chokladknapparna som ni ser på bilderna nedanför. De fanns i flera olika varianter, men det var framförallt de orangea och ljusgröna som överraskade mest. De var fantastiskt goda.
Den orangea knappen är apelsinchoklad och den ljusgröna vit choklad med citronsmak.
Ser inte mycket ut för världen men de var jättegoda. Spännande design som smakar välgjord choklad med lagom tillsats av apelsin eller citron.

Om ni någonsin får tillfälle att köpa dessa, tveka inte!




Kommentarer
Postat av: Wesslantjej

Jag har också gått och blivit lite småförälskad i dessa chokladknappar. Så underbart goda, lena och krämigt smältande! :D



Kramar

2011-10-24 @ 18:56:15
URL: http://tjejenochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0