Premiyum by Candyking


Dela |


För några dagar sedan när jag kom hem stod en påse med en liten present i helgen, det var ett smakprov av Premiyum, Karamellkungens relativt nya koncept. Premiyum marknadsförs som "en handplockad kollektion lyxgodis i lösvikt för finsmakare"  och sortimentet består av naturgodis, praliner och tryfflar i inte mindre än 44 sorter, bara att välja och vraka. Priset ligger på dryga 19,90 kr/hg vilket kan ses som lite smådyrt men betänk då att man kan plocka ut precis de praliner man vill ha... inget svinn av den där äckliga sorten ingen vill ha alltså. Bra koncept tycker Chokladbloggen helt klart, då är frågan hur pralinerna står sig i konkurrensen... varför presenten helt klart har kommit till stor nytta. Här kommer mina fyra favoriter:

Fransk guldsnäcka
Mmm. Jag är i vanliga fall inte mycket för nougat, men det här slinker definitivt ned! Härligt len kräm på insidan och en härlig nougatsmak som för ovanlighetens skull varken är för söt eller tar över chokladsmaken. Mumma!

Klassisk tryffel
Det här var en som jag vid första smaken avfärdade, jag tänkte bara på att den mest smakade någon form av likör. Sen kom chokladsmaken och jag säger då det, sällan man känner en så ren chokladsmak. Jag föll handlöst... this we like. Har även en lite annan konsistens än många tryfflar, är lite mer "pudrig", eller hur man vill uttrycka det, lite torrare. På gott och ont, naturligtvis, men mig spelar det ingen roll förutom att den får lite personlighet och karaktär.

Hallon i vit choklad
Det kanske är mest jag som är ruskigt svag för hallon i alla dess former, men det här var ruskigt gott! Knaprig på insidan med ett skal av vit choklad och så smakar allt precis lagom mycket hallon också! Där satt den!

Anthon Berg Grand Cru 79%
Lyxig och förstklassig är några ord som Karamellkungen själva använder för att beskriva denna och jag kan inte annat än att hålla med. Vuxen och precis lagom bitter smak gör denna till en storfavorit!


Kommentarer
Postat av: Helena

Vilket bra tips på som gåva nu i juletid!! Nu vet jag vilka bitar jag ska plocka med..Tack=)

2008-12-15 @ 19:29:29
URL: http://helenabengtsson.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilket bra tips på som gåva nu i juletid!! Nu vet jag vilka bitar jag ska plocka med..Tack=)

2008-12-15 @ 19:30:36
URL: http://helenabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0