Trivial Pursuit Chocolate Edition och mycket mer


Dela |

Min typ trognaste läsare, lilalili kom nyligen med ett urbra tips på julklappar till sådana som mig och lilalili... Trivial Pursuit Chocolate Edition!



Spelet går tydligen till ungefär som vanliga TP, förutom att frågorna står på omslagspappret till chokladbitar. Klarar man de två frågorna på kortet får man äta chokladen... och klarar man flest frågor av alla får man The Golden Prize, som dock inte är gjort i guld, utan - gissa vad - choklad!

Efter lite sökande fick jag reda på att det är företaget GamesForMotion som ligger bakom samt att de faktiskt har skapat en hel serie med spel i choklad! Vi snackar bland annat chokladmonopol, chokladpoker, chokladscrabble och chokladschack. Hur genialiskt är inte det?!

För en svensk distributör ombes man kontakta GamesForMotion, och något pris har jag inte heller lyckats luska reda på hos någon av de utländska distributörerna. (Men så är inte holländska heller min starka sida.)

Om någon vill ha min adress för att kunna, eh, skicka en, eh, julklapp, är det bara att slänga iväg ett mail O:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0