Con Amore Truffles Original Fantasy


Dela |



Det är lite svårt att få grepp om vad företaget bakom dessa tryfflar egentligen heter. Jag chansade på Con Amore och googlade detta, men fick inga träffar. Kan väl i dagens samhälle knappast bero på att företaget inte har en webbsida? Sökte sedan efter Leif Hulten Forsaljning AB som verkade vara någon form av distributör, men inte heller Leffe verkade ha någon webbplats. Det finns förvisso ett nummer på asken, men jag har inte planerat att ringa, vad skulle jag säga? Anledningen att jag googlade var egentligen att jag ville ha en bild på asken. Vilket jag alltså inte fick tag på - varför jag fottade en egen som jag fixade till i Photoshop med de kunskaper som jag såhär i efterhand inser att jag nog hyser en övertro till.

Det enda stället där jag kunde hitta tryfflarna omnämnda var i denna blogg, i övrigt verkar de vara ganska underground.

Nåväl. Nu till recensionen.

Smak: Oh. My. Good. Lord. Jag får seriösa associationer till himmelriket när jag äter denna. Det är en mild och ganska söt smak, men upplevelsen av den är att det måste vara den perfekta smaken. (Om man inte är ute efter något bittert etc etc.) Perfekt.
Konsistens: Lite mer smörig än många andra tryffelsorter. Känns ibland lite som att den snarare är 30% chokladkaka och 70% tryfffel. Många tryfflar har ju en viss mjölig/pudrig konsistens, men denna känns bara helt len. VÄLDIGT KLADDIG, ska prova ställa in mina i kylskåpet. I rumstemperatur, särskilt på sommaren, blir de nästan outhärdligt kladdiga, man hinner knappt betrakta och njuta av den lilla godbiten utan tvingas snarast kasta in den i munnen för att inte få choklad över hela soffan eller var man nu råkar befinna sig. Ska därför prova att ställa in dem i kylen nu.
Utseende: På grund av problemet som beskrivs ovan har jag inte hunnit studera dem nogrannare, men de har en marmorerad färg, en i en ton av mörk choklad och en i en ton av mjölkchoklad. De ser oerhört aptitliga ut. Tur att förpackningen inte är genomskinlig, då hade det nog varit alltför frestande.
Inköpsställen: Dessa är inköpta på Ica Kvantum, men enligt bloggen nämnd ovan kan man även köpa dem på Rusta. Dessa ingår inte i standardsortimentet hos någon butik jag känner till utan verkar snarast vara den typ av vara man tar in för tillfälligt parti. (Det låter dock som om de är permanenta hos Rusta? Jag får alldeles bestämt ta mig en sväng dit och undersöka saken närmare!)
Pris: Dessa, inköpta på Ica Kvantum, gick på blott otroliga 17 kr, men det måste ju ha varit ett extremt extrapris. På Rusta uppges de kosta HELT FANTASTISKT OTROLIGA 10 kr, vilket är helt sjukt. Jag tror jag drömmer.

Näringsinnehållet uppges inte på förpackningen! Fy fy! Men ingredienser finns och ja, det innehåller i prnicip bara fett, socker, kakaopulver och emulgeringsmedel. Men vem sa att chokladtryfflar var nyttiga? Uppges även innehålla spår av nötter... men det där är väl mest något de säger för att gardera sig.

Betyg: ♣♣♣♣♣
Prisvärdhet: ♣♣♣♣♣
Nyttighetsfaktor: -♣



Kommentarer
Postat av: Trinidad

Smarrigt.

2008-07-22 @ 11:10:18
URL: http://exclusive.blogg.se/
Postat av: Eli

HERRE! Tack underbara söta du för detta tips! Dessa tryfflar smakar ungefär som nougaten som sitter i tiptopglasseb tycker jag (den enda anledningen till att man någonsin köpt tiptop, typ). Himmelrike!

2008-11-20 @ 14:28:51
Postat av: Anonym

Dessa finns hos Rusta och är billiga... OCH goda!!!

2009-02-18 @ 15:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0