Carte D'Or Fever for Chocolate


Dela |

image36


Ursäkta den suddiga bilden, hittade ingen bättre.

Detta är alltså en av glassfavoriten Carte D'ors nya. Glass är ju aldrig fel, och beskrivningen för denna lyder;

"En extra lyxig, trendig glass med en unik twist! Chokladglass med bitar av härliga brownies."

Smak: Perfekt. Oerhört krämig och fyllig chokladsmak, ej för söt.
Konsistens: Glassens konsistens är mycket bra, den är inte isig eller sådär jobbigt knastrig utan krämig. Browniebitarna är dock något torra, men det är inget som drar minsta lilla poäng från den himmelska upplevelsen.
Utseende: Frestande mörk färg, ser ut som ordentlig chokladglass helt enkelt :P
Inköpsställen: De flesta matvarubutiker.
Pris: Beror på inköpsställe, från 35 uppemot 45 kronor utan specialrabatter. (Tips! Denna vecka (läs: imorgon) är det medlemspris på Coop Nära, 29.90.) En förpackning är 900 ml/500 g.

Näringsinnehåll per 100g:
1100 kJ / 260 kcal
Protein: 4,4 g
Kolhydrater: 32 g
Fett: 13 g
Innehåller mjölk/laktos, gluten, ägg, nötter och sötningsmedel.

Betyg: ♣♣♣♣♣
Prisvärdhet: ♣♣♣
Nyttighetsfaktor: Jag tycker den är relativt okej! Det är i alla fall blott drygt hälften så många kalorier (per viktenhet) som både VanLys Belgian Truffles och Cafe Brownie 72% Mörk choklad.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Tycker det verkligen är kul att du gillar choklad så mycket. Jag jobbar med det varje dag och jag skulle inte klara mig utan det. Titta gärna in på min sida har en del choklad där mvh Daniel

2008-03-23 @ 12:11:06
URL: http://toproos.blogspot.com
Postat av: Linnea

Åh, jag åt den i helgen, helt vansinnigt god!

2008-03-23 @ 14:27:05
URL: http://tjafs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0