Frödinge chokladtårta


Dela |



Frödinge Chokladtårta är en klassisk gräddtårta med chokladbottnar fyllda med hallonpuré, chokladmousse och vispad chokladgrädde och toppad med en spegel av mörk choklad. -
Frödinge.se

Smak:
Lite vattnig, ingen riktig chokladmsmak förutom i glasyren som är delikat. Hallonpurén ger en viss syrlighet åt chokladen som åtminstone jag inte riktigt kommer överrens med, men jag tror också att detta är ett av de tillfällen för vilket ordspråket Smaken är som baken existerar. Nu sitter jag inte här och säger att denna tårtan inte är god, för god är den, minst sagt. Jag kan äta en bit, två bitar, tre bitar, det är fortfarande gott. Men jag jämför med en riktigt fantastisk chokladtårta, en sådan där som får en att flyga till månen och tillbaka. Det här är inte en sådan, det här är en lite småvattnig och konstgjord chokladtårta. Men den livar upp vilken kväll som helst - eller dag, för den delen.
Konsistens: Härligt krämig... eller ska jag säga kladdig?
Utseende: Ser riktigt delikat ut! Gillar särskilt de små "bollarna" längs kanten. Ser ut som på bilden - fantastiskt!
Inköpsställe: Flertalet matbutiker.
Ca-pris: 30-50 kr.

Betyg: ♣♣♣
Prisvärdhet: ♣♣


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härlig blogg! Som chokladälskare är denna nu upplagt bland mina andra favoritbloggar :)

2008-11-15 @ 17:22:58
URL: http://sannapannan.blogg.se/
Postat av: des

oh, den där tårtan har jag bakat!

2008-12-18 @ 21:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0