Magnum Temptation Chocolate


Dela |



Så jag provade Den med stort D idag. Magnum Temptation Chocolate. Och jag är kluven, väldigt kluven. Hela min tid tillsammans med glassen kastades jag mellan förtvivlan och förälskelse och ärligt talat vet jag fortfarande inte riktigt vad jag tycker. Ungefär såhär gick det till:

Jag står vid glassboxen. Nu ska det ske, jag ska prova glassjäveln. 22 spänn?!?!?! Skämtar du med mig aprillo? Ryktesvägen hade jag hört att den dessutom var jätteliten. Men, aja, låt gå då. Köper glassen. Betalar kontant i en tjuga och en femma, får tre enkronor tillbaka. Stoppar glassen i väskan (hehe) för att gå inomhus och äta den, det är ju svinkallt ute.

Tar fram glassen ur väskan, nu ska det ske! GB har lagt glassen i en liten låda, antagligen pga att 1) dölja hur liten glassjäveln är 2) få den att se lyxigare ut. Men som min vän säger när hon får se glassens storlek, "halva priset går antagligen till själva lådan" (för lådan ser onekligen lyxig ut). För övrigt är lådan ett helvete att öppna snyggt. Kunde ha blivit designad mer användarvänligt om jag säger så. Och till på köpet finns det skumgummi i lådan. Som vaddering. Tänk bröstförstoring, men på en glass. Herregud.

Tar en tugga och blir extremt positivt överasskad, ty det första jag får tag i är en browniebit i bästa Ben&Jerry's-stil! Tyvärr är det den enda browniebiten i hela glassen, resten är "belgisk vit choklad" och en kornig chokladglass som förvisso är rätt god.

Så, slutsats, det är en sjysst glass, särskilt sedan Magnum Double Chocolate togs ur det svenska sortimentet, men 22 spänn? Nejdu.


Kommentarer
Postat av: lilalili

Jag väntar med att testa den tills jag blir bjuden på glass ;) Jag håller mig till GB.s Carte D'or lösglass ett tag till...mmmm ;)

Kramis och ha en skön kväll!

2009-03-12 @ 22:13:13
URL: http://lilalili.blogg.se/
Postat av: Cheryl Marie Cordeiro

Loved this review you wrote of the Magnum. I can agree that it's expensive!!! I like the Magnum with Almonds. Haven't tried the double chocolate - should do that soon.



My most fave ice-cream is Ben & Jerry's - several flavours!



Cheryl

2009-03-17 @ 20:06:27
URL: http://www.cmariec.com/blog
Postat av: Linnea

ååh den är god :D fast jag hade ju turen att få brownien i mitten så det bästa kom ju sist :P sen kostade den 23 kr på pressbyrån, där allt blir lite extra dyrt och det är ju inte så himla kul. Den hade ju kostat typ 5 kr mindre om det inte hade varit för den där låda alltså. Men god var den ju så ;P

2009-03-18 @ 17:51:01
URL: http://linnneeal.blogg.se/
Postat av: M

Du har tydligen inte hittat det yber smarta nyckelhålet på sidan, otroligt smidig att öppna...

2009-04-07 @ 14:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0