Ekologisk choklad från Vivani


Dela |


Besökte den fantastiska affären Herrmans Ekohandel idag - det är nog Stockholms bästa livsmedelsbutik för endast ekologiska varor. Jag gick dit i jakt på buljong utan E-nummer, och kom därifrån med två chokladkakor från Vivano (och även en buljong faktiskt).

Dessa choklader innehåller ingenting annat än kakaomassa, rårörsocker och kakaosmör, och samtliga ingredienser är ekologiska. Jag köpte en på 70% och en på 85% men det fanns alla möjliga sorter och smaksättningar. 29 kronor stycket kostar de.

För mig var Vivano ett tidigare okänt märke, och det verkar inte finnas mycket recensioner och diskussioner vid en snabb Googling heller. Jag tänkte hur som helst det kunde vara kul att pröva någonting nytt, och ekologisk choklad har jag inte varit inne på förut.

Det ska bli spännande att prova dessa, och jag återkommer såklart med recensioner!


Kommentarer
Postat av: Karin

Efter visst letande fann jag att den här chokladen finns att köpa i en hälsokostbutik i en stad nära mig också. 29 kronor är inte så fasligt dyrt för en chokladkaka med så hög kvalitet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0