Chokladprovning


Dela |

I onsdags ordnade vi (= jag och bloggkollega) chokladprovning med Lindts chokladprovningsset för två vänner. Det var väldans trevligt och kändes verkligen som vardagslyx! Jag är antagligen inte den enda som tycker att livet känns lite extra jobbigt såhär i november när det blir mörkt typ klockan 15, så jag rekommenderar verkligen alla att köpa ett par chokladkakor, en flaska vin och bjuda hem några vänner mitt i veckan. Det här levde jag på i flera dagar! (Några innan då jag såg fram emot kvällen, och några efter då jag levde på minnet.)

 

 

Dessa provade vi. Av de icke smaksatta gillade vi alla nog den 70%-iga bäst, den andra kändes lite för bitter. Även Blueberry Intense var väldigt populär. Sea Salt har ju som bekant delat befolkningen lite i två läger, antingen älskar man den eller så hatar man den. Ingen i det här sällskapet tillhörde det älskande lägret, dock har jag en vän som älskar Lindt Sea Salt.

 

 

Dukade fint med tända ljus och så, myspys!

 

 

I väntan på att de andra kom spexade vi lite...

 

 

... mer spex (notera särskilt att diskmaskinen är öppen, haha...)

 

 

Tack Lindt för att ni förgyllde en i övrigt väldigt grå och trist vecka!


Kommentarer
Postat av: Dolly

Jag tror att mina åsikter stämde ganska precis överens med era om de här sorterna :) Jag tycker Sea Salt:en är OK, men en riktigt god en (om man gillar salt-choklad-grejen, vilket jag gör) är Malmö Chokladfabriks choklad med havssalt (inte den med laktris och havssalt, den är är mindre god tycker jag). Deras chokladkakor innehåller dessutom fantastiskt enkla och raka ingredienser. Gillas :)

2010-11-08 @ 16:22:32
URL: http://doloresdolittle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0