Lindt Creation Pure Chocolate


Dela |



Jag fyndade alltså denna på T-Jarlen vid Östermalmstorg i Stockholm. Alla bör ta en tur förbi där då de befinner sig i stan, de har alltid fantastiska extrapriser på choklad.

I tanken är väl denna ganska lik Marabou Premium Dark Chocolate & Mousse med sin fyllning av chokladmousse och chokladsås. Och den smakar även ganska likt, även om chokladen är "tunnare", det vill säga att varje ruta har större area men inte samma höjd... om ni fattar vad jag menar. Det gör att det blir mindre kladdigt, man kan äta den på ett "trevligare sätt" och slipper ha chokladsås och chokladmousse i hela ansiktet (även om det också är trevligt såklart... fast det kanske inte passar sig vid vissa tillfällen).

Smakmässigt ingen större skillnad. Även Lindt Creation Pure Chocolate är alltså jävligt god och tar mig på en snabbtur till chocolate heaven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0