Gästrecension Marabou Cookies & Cream


Dela |


Har FORTFARANDE (varför finns den inte i alla butiker jag är i?!?!?!) inte smakat denna själv men här kommer en gästrecension från en kär vän som ni förhoppningsvis kommer få höra mer av (två bloggare = dubbelt så mycket uppdateringar! Yay!)

Marabou Mjölkchoklad med dubbel fyllning; mjuk gräddkräm med bitar av chokladkex och en mörk chokladsås. Innehåll: Mjölkchoklad fylld med chokladkex (1,5 %) i gräddkräm (31 %) och chokladsås (8 %).

Jag och mor var på Willys och då kände ju jag att man kunde passa på och smaka denna. 16,90 svenska riksdaler kostade den om jag inte minns fel, och det var något av det godaste jag ätit på hela året. Och jag äter mycket choklad jag.


Det är ljus choklad, vanlig Marabou, med krämsak och vad jag tror är Oreos men jag är inte säker och chokladsås. CHOKLADSÅSEN. Hur kunde man inte komma på den idén förut??? Jag föredrar att äta kakan upp och ner liksom, för då blir man inte helt kladdig av chokladsåsen, vilket jag blev första gången. Smeten smakar kaka, gräddig och bitar av Oreos. Och lager med chokladsås ovanpå. Jag skulle kunna tro att många anser den vara för söt, men den här kombinationen, söt eller ej – fantastiskt.


Jag är bara ledsen över att den är så liten. De borde ha en sådan här stor variant, 200 g. Då kan jag dö lycklig.


Betyg: 4,5/5


Kommentarer
Postat av: Matpolisen

Ja, det är lite underligt att den inte finns överallt. Den är väldigt god.

2010-09-15 @ 17:15:45
URL: http://matpolisen.wordpress.com
Postat av: Angela

Jag har inte heller hittat den där! Och inte heller den andra nya smaken (Caramel Crisp) i Marabou Sensation-samlingen. Har kikat i stort sett varje gång jag går in i butiken, och i olika butiker, men utan resultat! Och då bor jag ändå i Stockholm! Väldigt konstigt att det inte finns överallt, de säljer ju ändå de "gamla" Marabou Sensation-smakerna i affärerna jag varit inne i.

2010-09-22 @ 17:56:21
Postat av: frida

Jag bor lite mer norr i sverige och har hittat den på det flesta afärer jag vart på. ps: vill bara säga att den här bloggen är helt perfekt för mig som älskar choklad:D



Har du smakat kina snacks nån gång, om du tyckte om dom borde du smaka kina snacks chokladkakan:D

2010-09-24 @ 10:45:37
URL: http://fodance.blogg.se/
Postat av: william

den är sååå god:DDD

2010-09-25 @ 18:05:40
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: Long

åh gud den e underbar! :) men behöver hitta reklamen för den nånstans på nätet.. behöver den låten som dom använder i reklmanerna på tv :)

2010-10-12 @ 19:51:39
Postat av: Richard

JA SNÄLLA NÅGON..... Låten som används i den senaste sensationreklamen!! Vilken är den??? Någon borde väl veta???

2010-10-15 @ 21:24:23
Postat av: Lisa

Jag tyckte inte alls om den.. Tyckte att den hade en bismak av chokladkalender-chokladen...

2011-01-20 @ 17:50:22
URL: http://nydalafavoriter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0