Cafe brownie 72% Mörk Choklad


Dela |

image7

Jag har under den senaste veckan haft turen att smaka denna nyhet från Göteborgs Kex's Café Brownie.
Smak: Gällande smaken har jag inga som helst klagomål; brownien har en ordentlig chokladsmak och är precis lagom söt.
Konsistens: Mjuk men något torr, vilket iofs kan ha berott på att kakan jag åt var lite gammal. Innehåller även finhackad choklad i lagom mängd.
Utseende: Ser mirakulöst nog ut nästan precis som på bilden. (= en blick och du vet att du kommer äta upp hela)
Inköpsställen: Finns i somliga matbutiker, denna var inköpt på Coop Nära.
Pris: Varierar antagligen, men uppemot 40 kronor/paket får du vara beredd att ge.

Näringsvärde per 100g :
Energi KJ (Kcal)    1950 (470)
Protein    7,5 g
Kolhydrater    48 g
Varav sockerarter    38 g
Fett    28 g
Mättat fett    9 g
Transfetter    0 g !! Göteborgskex har valt att ta bort alla transfetter ur sina produkter :D
Kostfiber    3,5 g
Natrium    <0,5 g

Betyg: ♣♣♣♣♣
Prisvärdhet: ♣♣♣
Nyttighetsfaktor: Är det någon som verkligen bryr sig? :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0