Vilken är egentligen godast av Kladdkakan och Brownien?


Dela |



Frödinge har ju för ett par år sedan kommit med den brillianta idén att sälja ostkaka, brownie och kladdkaka i små enportionsförpackningar. Dock leder detta till det eviga problemet: ska man välja Kladdkakan eller Brownien? Chokladbloggen med Anonym Vän har därför idag utfört nogranna tester av vilken som egentligen är att föredra.

Transkript av diskussionen:
AV (anonym vän): Kladdkakan är mycket kladdigare. Brownien är lite torr. Eller alltså, den är torr i sig, den är inte torr.
CB (chokladbloggen): Kolla på datumet, den kanske är gammal. 15 juli, 15 juli, nej de har samma datum.
AV: Egentligen... brownien är segare. Men kladdkakan är kladdigare. Den här är sådär riktigt kladdig kladdkaka. Den bara smälter i munnen.
CB: Brownien är lite såhär ckispig. Den har ett krispigt överlager. Och så har den chokladbitarna. Men kladdkakan, den är ju verkligen såhär kladdkaka.
AV: Mm.
CB: Den smakar typ precis som Frödinges stora kladdkaka.
AV: Nä inte riktigt men nästan.
CB: Jo!
AV: Nä, den stora kladdkakan är i en klass för sig,
CB: Men alltså, jag kan inte riktigt bestämma mig angående den här brownien.
AV: Jag förstår inte den.
CB: Nej men jag vet inte... det är inte det att den är genomtorr, men den är torr ovanpå. Och så har den de här bitarna.
AV: Jag tycker inte om chokladbitarna. De är för söta. Känns som om det är sockerbitar eller nåt.
CB: Nä, jag gillar bitarna.
AV: Det känns som sockerbitar, seriöst! När man äter brownies, när man äter brownies du vet, från Sevvan (7-11) eller Gallerian-
CB: Men det är inte alls samma brownies.
AV: Nej.
CB: Det här är precis som en kladdkaka med lite chokladbitar i.
AV: Det är som en misslyckad chokladkaka.
CB: Nej, den är god.
AV: Jag tycker inte om den hära! Det är därför jag inte köper den. Nu kom jag på varför jag inte köper den. Alltså, den är inte så god.
CB: Men kladdkakan, den var inte så söt.
AV: Ja, jag gillar det, den är inte så jättesöt. Brownien är sådär alldeles för söt.
CB: Kladdkakan har en väldigt skön konsistens. Men brownien, det spelar ingen roll hur mycket jag äter, jag FÖRSTÅR inte!
AV: Nej, men det är det jag menar. Kladdkakan är god, brownien är bara... konstig.
CB: Så skillnaden mellan kladdkakan och brownien är: brownien har ett torrt lager ovanpå. Brownien är genomsnittligt torrare än kladdkakan. Och brownien har chokladbitar. Vilken är godast? Kladdkakan.

Kladdkakans slutbetyg: 4
Browniens slutbetyg: 3

Genom att lusläsa innehållsförteckningen har jag kommit fram till att både kladdkakan och brownien innehåller i princip samma sak. Skillnaden ligger främst i det faktum att brownien innehåller chokladbitar samt att kladdkakan är mycket fuktigare.

Slutsats: Kladdkakan är godast.


Kommentarer
Postat av: Anonym vän

HAHAHAHAHAHAHA

2008-07-11 @ 18:46:21
Postat av: cindy

bra att veta :)



håller med att kladdkaka e bättre:)

2010-06-20 @ 12:35:30
URL: http://ciindys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0