En ganska bitter varm choklad


Dela |

Det här med varm choklad... det hör hösten till, så ni får nog vänta er ett antal olika recept under de närmaste månaderna! Detta drack jag idag;

1 ruta 80%-ig mörk choklad
1 msk kakao
1 msk o'boy
mjölk, ca 2 dl

Hacka chokladen så fint du kan, lägg med kakao och o'boy i en skål samt häll i lite mjölk. Sätt på plattan och låt smeten värmas samtidigt som du hela tiden vispar jättemycket. När smeten är slät, späd ut med mer mjölk samtidigt som det värms tills du är nöjd.

Omdöme: Väldigt bitter, så det beror helt på vad man är ute efter, i och med att den ju inte innehåller något rent socker! Men jag tyckte om den, och att ha i hackad choklad gav den en härligt krämig konsistens.
Svårighetsgrad: Alltid lite pill med att smälta choklad, bränns ganska lätt, men inte särskilt svårt bara man är noggrann.
Tid: 5 minuter
Smak: ♣♣♣♣


Kommentarer
Postat av: Julia idéblogg

ska jag definitivt prova på när jag får tid!

Kika gärna in på mitt sista inlägg och tyck till!

2008-11-15 @ 22:22:42
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/
Postat av: lilalili

Min mormor brukade göra varm choklad med mörk blockchoklad. Underbart gott, men jag minns inte hur hon gjorde :(

Kramis o tack för ett till gott chokladrecept ;)

2008-11-16 @ 10:41:56
URL: http://lilalili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0