Lindor Lindt Chokladkulor


Dela |



Lindt Lindor chokladkulor finns vanligtvis i tre olika smaker; mörk choklad, mjölkchoklad och hasselnötschoklad. På Chokladfestivalen i helgen plockade jag åt mig en mörk choklad och en mjölkchoklad och här kommer självfallet recension!

Mörk choklad (den med svart papper)
Smak: I första ögonblicket känns den väldigt "smörig" och jag frågar mig om den verkligen är ordentlig mörk choklad? Snart kommer dock den riktiga chokladsmaken fram och då känns det, det här är ordentlig choklad. Den smöriga känslan består dock men det kanske har mer med konsistensen att göra?

Mjölkchoklad (den med rött papper)
Smak: Det här är mjölkchoklad av god kvalitet, men ändå känns den betydligt "billigare" än den mörka chokladen, men det är väl en allmän egenskap hos mjölkchoklad. Personligen är mjölkchoklad inte min favorit men gillar du mjölkchoklad lär du älska denna.

... och så det som var gemensamt för båda:
Konsistens: Hårdare skal och krämigt inuti. Jag tyckte fyllningen kändes lite för smörig, som jag redan nämnt. Skalet var inte heller riktigt hårt utan lite halvhårt vilket suddade lite på intrycket av kvalitetschoklad. Jag tycker även att kulorna var i största laget för att ligga bekvämt i munnen, vilket leder till att man blir tvingad att svälja så fort som möjligt :P
Utseende: Den mörka hade en perfekt brun färg, mjölkchokladen hade en perfekt mjölkchokladfärg om så önskas...
Inköpsställen: Flertalet matbutiker.
Pris: Brukar vara rätt dyra, 20 kr+ / påse?

Betyg: ♣♣♣
Prisvärdhet: ♣♣

Övrigt:
En av bilderna i Chokladbloggens header härstammar från dessas reklam! Se filmen här.
En annan minst sagt desirable kreation; en klänning gjord av dessa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0