Magnum-nostalgi


Dela |



När jag gick igenom GB:s glassnostalgi, föll den större delen av min uppmörksamhet på alla tiders Magnum-glassar och jag bestämde mig för att knåpa ihop en liten sammanställning. Det har inte varit helt lätt men jag tror att den här är någorlunda korrekt. :)

Magnum Classic
1989 - idag
Magnum Mandel 1992 - idag
Magnum Choklad 1993 - 1994
Magnum Vit 1994 - idag
Magnum Strut Classic 1995 - 2000
Magnum Nougat 1996 - 1997
Magnum Strut Mandel 1997 - 2006
Magnum Ego 1998 - 1999
Magnum Orange Choc 1998
Magnum Double Caramel 1999-2002, 2004-2005
Magnum Double Chocolate 2000 <3
Magnum Caramel and Nuts 2001-2002
Magnum Sandwich 2002 - 2003
Mangum Yoghurt Fresh 2002-2004, 2006

Magnum 7 Deadly Sins: 2003
Lättja (vanilj med karamellsås och överdrag av mjölkchoklad och kakaobönor)
Begär (vanilj med jordgubbsöverdrag)
Högmod (vaniljglass med champagnesås och överdrag av vit choklad)
Girighet (tiramisu-glass med kaffesås och överdrag av mörk choklad och kaffebönor)
Avund (pistageglass med chokladöverdrag)
Frosseri (mörk chokladglass med dubbla överdrag av mjölk- respektive vit choklad)
Vrede (vaniljglass med bärsås och överdrag av mörk choklad)

Magnum Intense 2004

Magnum 5 Senses:  2005
Aroma (vaniljglass med överdrag av mörk choklad och kaffebönor)
Touch (hasselnötsglass med överdrag av mjölkchoklad och hasselnötter)
Vision (jordgubbsglass med överdrag av vit choklad)
Sound (kokosnötsglass med överdrag av mörk choklad)
Taste (vanilj och karamellglass med överdrag av mjölkchoklad)

Magnum Strawberry White, före detta Magnum 5 senses Vision 2007 - idag
Magnum Ecuador Dark 2007 - 2008
Magnum Colombia 2007 - 2008
Magnum Java 2008 - ???
Magnum Mayan Mystica 2008 - idag
Magnum Temptation Caramel & Almonds 2009
Magnum Temptation Chocolate 2009

Vad jag kan minnas så kom aldrig alla ur serierna Seven Deadly Sins respektive 5 Senses till Sverige? Jag kan bara dra mig till minnes att vi fick Lättja och Begär  respektive Aroma, Touch och Vision men jag kan ha helt fel? Någon som minns?

Vilken är er absoluta favorit-Magnum genom tiderna och vilken är det största bottennappet?


Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag tror bestämmt att du har rätt ang att deadly sins och senses. Det var tyvärr inte alla som kom till sv men jag hade gärna velat det. Det är ju några av de som inte kom som låter godast. =)

Personligen så gillade jag magnum double mest men den sämsta måste nog vara den här lilla fjutteglassen osm säljs nu(?). Köpte dne för inte alls så länge sen men blev så besviken på att dne va så pluttug att jag inte alls tyckte att den var värd mina 22:-

MVH Amelie

2009-07-07 @ 15:54:53
URL: http://elefteria.blogg.se/
Postat av: Anna

Classic och vit choklad är godast. Alla dom här 7 synderna var väl inga höjdare tycker jag..

2009-07-07 @ 20:16:55
URL: http://nysansmat.blogspot.com/
Postat av: John

Magnum Double Chocolate väcker ljuva minnen... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0