Anthon Berg Chocolate Origins: Ecuador


Dela |



Igår var det tenta och då måste man ju ha något att mumsa på mellan uppgifterna. jag köpte en Anthon Berg Chocolate Origins Ecuador, fast den lilla. 72% kakao innehåller den.

Så här skriver Anthon Berg själva på sin hemsida:

Ecuador 72% bygger på en unik blandning av två ädelbönor från Ecuador – Nacional/Arriba och Trinitario. Nacional /Arriba bönorna kommer från det vanligaste kakaoträdet (Forastero), men pga sin kvalitet har de, endast i Ecuador, fått ädelbönsstatus och ett eget namn.

På de ecuadorianska kakaoplantagerna utvecklar den en exceptionell arom, utan bitter profil. Nacional/Arriba kan endast växa i sin egen speciella miljö, och det är här den hämtar sin unika smak av blommor, torkat gräs och frukt.

Jag tyckte den var grymt god! Ganska söt, ren chokladsmak. Precis som beskrivningen så saknar den bitterheten som återfinns i många andra choklader, särskilt Lindts, och jag ska varken risa eller rosa för det är en smaksak och jag vet inte ens själv vilket jag föredrar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0