Lindt Intense Blueberry


Dela |



När jag var liten var jag väldigt förtjust i en glass som hette Pralin från Hemglass - det var hallonglass med chokladöverdrag och strössel. Den här ger mig sweet revivals of my childhood, om man säger så, vilket dock är lite konstigt med tanke på att den ska smaka blåbär. Ganska mycket får jag känna efter innan jag inser att, jo, det är faktiskt blåbär den smakar.

Men det gör inte så mycket, för det är ruskigt gott ändå. Jag gillar denna - precis lagom smaksatt för att inte smaken ska ta över chokladen, chokladen är av hög kvalitet, som alltid hos Lindt (kunde dock gärna fått vara aningen mörkare,47% känns lite snålt). Dessutom finns det lite mandlar och blåbärshack som gör det aningen crispigt, just som jag vill ha det.

Lindt Excellence med apelsin har fått en värdig konkurrent hos mig och jag lär lida av svår beslutsångest nästa gång det är dags att köpa choklad... Kostar strax över 20 kr i din matbutik och är väl värd pengarna.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Det där är helt klart en av mina personliga favoriter. Ett litet minus för priset, fast å andra sidan håller den sig betydligt längre än en marabou ;)

Kram

2009-06-02 @ 09:36:10
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Andreas

Den där har jag faktiskt gått och funderat på att testa ett tag nu, men den låga kakaohalten får mig att tveka. ;)

2009-06-03 @ 23:46:12
URL: http://www.maiburogu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0