Kvällsmys


Dela |

Stor kopp...


Jag satt och slötittade på teve när helt plötsligt Gordon Ramsays tvprogram dyker upp i rutan. Hans små adepter hade lagat chokladsouffle och nu började alla gästerna att väldigt känslosamt beskriva hur fantastisk den var. Väldigt målande.

Jag hade ingen choklad hemma.

Pinsamt, jag vet.

Däremot hade jag en några dagar för gammal mjölk som jag borde göra av med. Vad bättre än att göra lite varm choklad?

Svängde ihop en ny, riktigt god variant:
2 msk kakao
2 msk O'boy (istället för socker alltså)
1 tsk vaniljsocker (tycker det är så himla gott!)
Rör ihop detta, späd med mjölk, smaka av tills färdigt.

Blev riktigt god som sagt, ganska bitter. Skall definitivt göras igen!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

OJ OJ OJ vilka goda recept du har på din sida. Kommer definitivt att testa några av dem. Tack för en härlig chokladblogg! Mvh Ulrika

2010-03-31 @ 09:40:36
URL: http://thingsandhearts.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0