Valrhonachoklad på Chokladfestivalen


Dela |


På Chokladfestivalen hade Valrhona en monter där man kunde provsmaka en massa olika av deras Grand Cru Chocolates. Vi provade inte alla för att inte verka så giriga, men några provade vi och här är vad vi tyckte:
Jivara 40% var riktigt, riktigt god. Ett klart måste för mjölkchokladälskaren. Så len och söt smak.
Manjari 64% var väldigt besk och kändes som en riktigt mörk choklad, trots att den bara är 64%. Gillar man beskan är den säkert en klar favorit, men för gemene man tror jag den är för bitter.
Guanaja 70% kändes däremot väldigt mild trots att den är mörkare än Manjari. Både jag och bloggkollega tyckte den var riktigt god och rekommenderar den verkligen!
Abinao 85% var riktigt bitter och jag tyckte verkligen den var, ursäkta ordvalet, skitgod! Perfekta chokladen för mörk choklad-älskaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0