Vinn ett av tre påskägg från Anthon Berg!


Dela |

I samarbete med Anthon Berg och Ica Maxi lottar vi ut tre stycken fina påskägg á la nedan!


För att delta i tävlingen ska du bidra med en rolig historia med påsktema (jag har mycket dumt plugg att göra under påsk och behöver få skratta lite). Det kan vara en knasig story från verkliga livet, en "rolig historia"-historia, en "alla barnen", en norrmanshistoria, en Bellmanshistoria, en... ja, bara fantasin sätter gränser.

Tävlingsregler:
1. Författa ditt bidrag och posta det i din blogg där du länkar till tävlingen.
2. Kommentera detta inlägg med länk till ditt tävlingsbidrag, glöm inte att skriva med din mailadress så att vi kan kontakta dig om du vinner.
3. Deadline är söndag 24/4 klockan 18.00.
4. Jag (C) och bloggkollegan (E) kommer läsa igenom alla bidrag och välja ut de tre som får oss att skratta högst. Vinnarna kontaktas via mail.

Vad väntar ni på?

Tävlingen avslutad!


Kommentarer
Postat av: Blondie

Hört på tunnelbanan i Stockholm:



Två tjejer, cirka 16 år:

Tjej 1: Min kille är så jävla schysst, han har sagt att jag ska få ett påskägg men sen sa han att det inte blir något med det.

Tjej 2: Vadå då?

Tjej 1: Han var på Åhléns och kollade påskägg igår. Sedan frågade han en kassörska vad äggen kostade. "59:90.", sa hon. "Va! Nej, så mkt är inte min tjej värd!" sa han! Schysst kille man har liksom, man känner sig så jävla älskad...



2011-04-18 @ 18:16:42
URL: http://blondieandthecats.blogg.se/
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Lasse gjorde som han alltid gjort; kysste hustrun på kinden och kröp ner i sängen och somnade.

Plötsligt vaknade han med ett ryck och upptäckte en skäggig äldre man i munkkåpa stå bredvid honom.

- Vad i helvete gör du i mitt sovrum? Och vem är du? frågade han

- Det är inte ditt sovrum, svarade mannen.

Jag är Sankte Per och du är i himlen.

- Vad säger du? Är jag död? Jag vill inte dö, jag är för ung för det sa Lasse.

Är det så, då vill jag att du skickar tillbaks mig omgående.

- Det är inte så lätt, svarade sankte Per, du kan bara komma tillbaks i form av en hund eller en höna. Välj själv!

Jaa, tänkte Lasse, en hund...?

Näe, fy fan det vill jag inte vara! En höna...? Ja, varför inte? Att vara med tuppen kanske inte är så dumt.

Jag vill bli en höna!



Rätt var det var så upptäckte han att han låg i en hönsgård, fjäderprydd.

Men jäklar, vad det tryckte i arslet. Då såg han tuppen komma emot honom.

- Hej, du måste vara den nya hönan... Hur känns det?

- Hej! Hyfsat, men det trycker så in i helsike i arslet.

- Ja det är ägglossningen... Du har aldrig fått ägg, va?

- Näe, hur gör man?

- Kuckla två gånger och sen klämmer du till, svarade tuppen snällt.



Lasse kucklade två gånger och nöp till och "ping" och "pang", så låg ägget där.



Wow, tänkte Lasse, det här var ju hur läckert som helst. Han kucklade igen och nöp till.

Ett till ägg...



Tredje gången han kucklade, så hörde han sin fru skrika:

- Vakna för i helvete, du håller på att skita ner hela sängen!

2011-04-20 @ 10:56:18
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Det var Påsk. Barnen hade målat en massa ägg och lagt i en korg. Tuppen råkade komma förbi och såg alla färgglada äggen, varpå han rusade iväg från bondgården och iväg till djurparken där han spöade upp påfågeln.

2011-04-20 @ 10:56:47
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: bea

Familjen Svensson skulle åka till Malmö för att fira påsk med släkten. Väl på tåget frågade ena dottern:

- Vad hette stationen vi nyss passerade?

- Vet inte, svarade mamman.

- Jaha, det är väl inget att göra åt, suckade dottern.

- Vad gällde saken? frågade mamman nyfiket.

- Lillebror gick av där.

2011-04-21 @ 17:14:22
Postat av: bea

haha kom på en till...



I en stor skog långt bort i fjärran levde en föräldralös orm och en föräldralös hare, båda blinda. Denna hare var inte vilken hare som helst utan självaste Påskharen! En dag när Påskharen var ute och hoppade i skogen så trillade han över ormen.

- Oj, ursäkra så mycket! Jag är tyvärr blind och föräldralös så jag ser inte var jag hoppar. Hoppas att jag inte gjorde illa dig. Jag vet faktiskt inte ens vem jag är själv, eftersom mina föräldrar inte berättat det för mig.

- Det är okej, sa ormen, jag är också blind och föräldralös sedan födslen. Och jag har heller aldrig träffat mina föräldrar, men jag kanske kan kräla över dig och se vad du är för en?

- Det vore jättesnällt! svarade påskharen.

Så ormen krälade över påskharen och sa sedan:

- Du har en mjuk päls, långa öron och en fluffig svans, så du är nog en hare!

- Tack! sa påskharen, jag kan känna på dig med min tass och ta reda på vad du är för något!

Påskharen kände på ormen och sade sedan:

- Du är hal och slemmig, har en kluven tunga och saknar ryggrad, så antagligen har du någon form av chefsposition!

2011-04-21 @ 18:01:43
Postat av: Lotta Fröjd

Jag är gärna med i tävlingen!



Har lagt upp mitt bidragsinlägg här:

http://blog.thefrojd.com/paskharar-honor



Kram

Lotta

2011-04-22 @ 06:11:41
URL: http://www.deliquate.se
Postat av: camilla

Mitt bidrag till tävlingen :D



http://resanupp.devote.se/blogs/9486019/paask-taevling.htm#WriteComment

2011-04-23 @ 17:36:29
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0