Choklad i London, San Francisco, Amsterdam, Berlin eller Toronto?


Dela |

Judith Lewis som ligger bakom Mostlyaboutchocolate har nu börjat släppa chokladreseguider! Hon har alltså rest runt och provat hundratals sorters choklad från hundratals olika chokladbutiker runt om i världen. (Vilket drömjobb!) Först ut lanseras London, San Fransisco, Amsterdam, Berlin och Toronto. Det bästa av allt är att de finns gratis online här!

Jag gillar särskilt att tar med choklad i flera olika prisklasser i top notch, medelklass och "bulk chocolate" - det vill säga att recensionerna innehåller något för alla plånböcker. Chokladexperter tenderar ju annars att hålla sig till den finaste av de finaste chokladerna; något som förvisso smakar gudomligt men som knappast gemene man kan köpa till vardags...

Är inte lite sugen på att göra "en resa i chokladens tecken", hehe. Vilken stad skulle ni helst göra en chokladtour i?

Källa: i-NewsWire


Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

åh, vilken rolig idé, tack för tipset, de guiderna ska jag läsa! Jag var i Bryssel i våras och där hade de otroliga mängder choklad - dit åker jag gärna igen med fokus på just det - CHOKLAD ;)

2011-08-07 @ 20:57:04
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0