Chokladsalongen 9-11 september i Askersund


Dela |




Funderar på att försöka få med kollegan på en liten roadtrip till Askersund. Det är nämligen chokladfestival under 3 dagar med provningar, utställningar, tävlingar och massa choklad. Man kan köpa biljetter till de olika chokladprovningarna, annars är festivalen gratis, vad jag förstår.

I år kommer även utnämningen av Årets Chocolatier att ske under festivalen. Där koras den duktigaste chokladförädlaren av en jury, bestående av chokladrepresentanter från olika branscher.


Kan man inte närvara, så finns det möjlighet att följa tävlingen genom webb-tv (nymodern teknologi wohoo!!), vilket jag lär försöka gör i mån av tid.

Och om någon av er läsare hamnar i Askersund de där datumen, så vill vi gärna höra hur det var och vad ni tyckte :D.


Annars ser jag och kollegan fram emot vår egna chokladfestival i Stockholm, som kommer att äga rum nu i höst!!!





båda bilderna från chokladsalongen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0