Chokladtårta från "Café Linné- hörnan" i Uppsala


Dela |

Mor hade kurs i Uppsala nu i helgen och var mycket rar och kom hem med chokladtårtebit därifrån.


Den är så perfekt att jag funderar på att ta ett sista-minuten tåg till Uppsala för att hämta mer. Ibland kan chokladtårtor ha en jättegod kräm, men sjukt torr kaka, så torr och smaklös att den förstör hela upplevelsen. Eller så är det för lite kräm. Ja, så är kanske 70 % av alla chokladtårtor därute. Olyckligt.


Denna har fantastiskt god och rik mörk chokladkräm, både på toppen och inutir kakan. "Degen" eller själva kakan är nästan krämig och har helt perfekt konsistens. På baksidan av kakan är det lite krispiga chokladflarn.
Vi kan väl säga att min söndagsfrukost var gjord. Oj. Top 5 chokladtårtor jag ätit.

Betyg: 5/5

Om vi har läsare i Uppsala, någon som vet var fiket finns, och har smakat tårtan?





Kommentarer
Postat av: Alex

Jag gjorde en chokladkaka med en kompis för ett år sen som liknar den du pratar om väldigt mycket... Det var en Chocolate Mudcake, och det är utan tvekan det godaste i chokladväg jag ätit!! Den smakade otroligt mycket choklad/kakao och den bara smälte i munnen. Receptet vi gick efter var http://www.chocolatemudcake.com , verkligen värt att testa! Bara jag ser den så känner jag hur snålvattnet börjar rinna. :>

2011-10-04 @ 12:01:29
Postat av: Sofie

oh lord! ser ju hur god ut som helst! :)

2011-10-04 @ 20:09:58
URL: http://ssofiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0