Ekologisk, sockerfri, laktosfri


Dela |




Ja ni såg rätt. Vi hittade choklad som var sådär bra ekologisk och även sockerfri. Jag är egentligen skeptisk till allt som är sockerfritt och ska verka bra. Det är oftast jätteäckligt, och då kan man tycka att ska man äta choklad så borde den var god och ordentligt chokladig. Annars kan man lika gärna låta bli.

Vi smakade en som var ekologisk och "sockerfri", vilket egentligen inte innehöll vanligt socker, däremot sötningsmedel. Det smakade okej. Kan säkert ha det i någon kaka.

Så egentligen inget revolutionerande.

Vad tycker ni om sockerfri choklad, har ni smakat?


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag tycker att Cloettas sockerfria chokladkakor är väldigt goda, både mjölkchokladen och den mörka chokladen. De är dock aningen för söta för min smak ibland, men när jag är riktigt sötsugen brukar de passa mig utmärkt. Det beror lite på vad jag är sugen på. :-P

2011-10-29 @ 11:27:03
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jag åt också cloettas sockerfria ett tag för många år sedan, för att jag fått för mig att det var nyttigare än vanlig. Icke, förstod jag senare, och slutade på studs - det är faktiskt godare med socker i...

2011-10-31 @ 20:46:37
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0