Gotlandsgårdens konfektyr


Dela |

Jag fick ett tillfälle att få smaka en pralin som heter salmbärstryffel om jag inte minns fel, hos Gotlandsgårdens konfektyr. Anledningen till att jag nämner dem är att det var faktiskt en av de godare pralinerna jag smakade på Chokladfestivalen. Jag fick förklarat att salmbär är ett gotländskt bär, som liknar hallon till smaken. Och eftersom chokladpraliner med hallonfyllning kan smaka lite hur som helst var jag skeptisk, men denna hade en fantastisk konsistens som inte var för vattning och fungerade jättebra med den mörka chokladen.

Grattis Gotland till er goda choklad :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0