Chokladsås från Studentkrubb


Dela |



Om ni läsare liksom vi är fattiga studenter, är det här ett guldtips! Receptet är för 4 personer, till en kostnad av endast 1 krona per person!

Personligen tycker jag att de här chokladsåserna man kan köpa på tub i affärerna är bisarrt dyra, så det är sällan man går och köper dem, och denna verkar ju alldeles utmärkt till nästa gång det vankas kaka eller glass.

Ingredienser:

4 msk kakao
4 msk vatten
4 msk socker
1/2 krm salt

Vispa ihop allt i en kastrull, koka i 1 min (kan även serveras kall), servera. Punkt. T o m jag skulle klara av det.

Källa och bild: Studentkrubb

_
_


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0