Idilio No. 1 Porcelana


Dela |

Den första av Idilio-chokladerna som jag har prövat!
74% kakao, 48 timmars conchning. Vunnit brons hos Academy of Chocolate och innehåller endast kakomassa, kakaosmör och rörsocker - inget trams alltså! Gjord på Criollo som är den absolut finaste och känsligaste bönan!
Jag tycker den är ganska bitter för att endast vara 74% kakao, skulle snarare gissat på 80-85%. Men om man, som jag, gillar bittra choklader, är det en fullträff! Riktigt smarrig. Rekommenderas! :)


Kommentarer
Postat av: skicka choklad

Amedeis criollo går inte heller av för hackor, synd bara en dem e så dyra

2012-01-03 @ 18:06:50
URL: http://www.flowerhouse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0