Choklad & Thailand


Dela |


Ena blogghalvan var då som sagt i Thailand och bättrade på hälsan och även brännan. Det fanns även tid för lite choklad. Här kommer ett litet bildregn.





Jag tänkte vara lite amerikansk och prova lite donuts.




Grejen med donuts är att de ser godare ut än vad de egentligen är. Detta gäller alla donuts. Denna var inget undantag. Dock var den inte torr som allt här i Sverige, utan väldigt välgjord på det sättet. Smakar tyvärr alldeles för lite choklad.





Ja. Läs ovanstående. Konstigt vad lite choklad dessa egentligen smakade. Nä inga fler donuts för mig.



En mycket god chokladglass med chokladsås och lätt kaffesmak.



American Brownie från ett café som heter Secret Recipe. AKA den mest fantastiska brownien jag någonsin ätit. Sjukt seg, sjukt hög kvalité på chokladen, sjukt mycket choklad. Damer och herrar, det här är en 5/5.

De har en hemsida. Gå in och kolla på bilderna. Fiket finns för tillfället endast i vissa länder i Asien.





En walnut brownie från samma kafé. Mindre chokladig, men helt klart värd att ätas. Jag gillar dock inte degen, den gick mer och sockerkakehållet, så den får betyget 3/5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0