Varm vit choklad


Dela |

 

Många säger att det är vår ute nu men jag tycker fortfarande att det är riktigt ruggigt. Idag var jag i skolan och pluggade nästan hela dagen och när jag kom hem var jag så frusen att jag ville unna mig något gott! Det blev ett stort glas varm vit choklad.

 

4 dl mjölk

några rutor vit choklad, ca 40g (jag använde Fazers vita blockchoklad)

om du vill någon ruta riven mörk choklad som garnering

 

Häll upp mjölken i en kastrull, bryt ned chokladen och värm upp så att det nästan kokar. Vispa ordentligt och håll koll så att det inte bränner fast (Vatten kokar vid 100 grader, mjölk kokar när du vänder ryggen till...). När chokladen smält, häll upp i glas eller kopp och garnera med lite mörk choklad.

 

Namnam! Jag gillar inte vit choklad som godis men det är helt oemotståndligt i bakverk, och fungerar alltså även i varm choklad. Blir ganska söt, så nästan lite mer som en dessert än en dryck.


Kommentarer
Postat av: camilla

ÅÅ jag bara älskar vitchoklad så detta måste jag ju testa :D

2011-03-27 @ 21:03:04
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

mums! Har aldrig provat att göra varm vit choklad själv, har bara köpt det ute. Kanske är ännu godare så här?

2011-03-28 @ 01:27:55
URL: http://www.daedalsmat.sajto.se
Postat av: Sofie

åh, brukar oftast bara göra med oboy eller kakao, men vit choklad är ju ne höjdare! Ska jag testa.. man kanske till och med kan ha i lite kanel? :)

2011-03-28 @ 18:19:48
URL: http://ssofiiee.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Åhhh vit choklad, finns det något bättre? Jaa, kanske varm vit choklad, MUMS så gott det är! Speciellt med lite grädde på toppen!



svar; Åh nämen tackar så mycket! :) Dock är det svårt att få en kladdkaka att se dålig ut, för hur gott är inte det där kladdet egentligen? :D



Kram!

2011-03-28 @ 21:32:28
URL: http://baktokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0