Chokladvin


Dela |

 

På chokladfestivalen såg vi ett vin som man kallade för "chokladvin", vilket vi tyckte var lite missvisande, då det egentligen är ett vin som helt enkelt passar bra till choklad. Det heter Due Gradi och är ett Muscat-vin med 2% alkoholhalt. Det är ett halvsött vin som ska passa till olika chokladkakor, däribland Amano som jag skrev om tidigare.

 

Vi smakade på vinet, både jag och kollegan tyckte det smakade lite som Asti Cinzano som man kan köpa på systemet. Gott vin, men chokladprefixet vet jag inte riktigt om det ska ha...

 

Har ni smakat?



Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Ah, okej, jag tyckte väl att det lät skumt med ett chokladvin! Håller med om att det är lite missvisande...

2011-11-23 @ 00:38:10
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0