Café Kladdkakan i Gamla Stan


Dela |


bild


Jag och kollegan åtnjöt lunch häromveckan och avslutade den givetvis med att fika. Denna gång på café kladdkaka på Stora Nygatan 32 i Gamla Stan. Jag hade gått in där tidigare för många år sedan och inte velat stanna för det var för dåligt utbud. Men de verkar ha byggt om eller bytt ägare, för det var jättefräsch inredning och massa god fika att välja på.

Jag åt en daimkladdkaka för runt 40 kr, 35 kanske det var. Kan tillägga att det är cafépriser där, inte det billigaste kanske. Iallafall. Den var inte så jättegod egentligen. Den smakade kladdkaka. Kanske lite sötare än vanligt. Jag föredrar min med lite kaffesmak eller mer åt mörkchokladhållet. Det här var barnvänligt så att säga.

Sakta men säkert tappar kladdkakan sin smak och de sista bitarna är jag inte ens sugen på längre. Så det var ingen superupplevelse, men jag kanske får prova något annat, de hade massa chokladbollar och annat gott.

Annars supertrevlig personal och mysigt fik!

Betyg på kaka: 2/5




Kommentarer
Postat av: Anna

Jag föredrar detta cafe när jag ska äta lunch eller är hungrig på mat! då är de guld! :)

2011-10-03 @ 11:44:55
URL: http://tingeling0.blogspot.com
Postat av: Emma

Lite samma sak med Chokladbollen vid St Eriksplan.. direkta bakverksassociationer ger ju såklart höga förväntningar, farligt!

2011-10-04 @ 21:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0