Choklad = lika bra som träning?


Dela |

Journal of Physiology publicerade i dagarna resultat av en studie som kommit fram till att en liten mängd mörk choklad kan tänkas förbättra hälsa på samma sätt som fysisk aktivitet gör. Det skall finnas ett ämne i choklad, som stimulerar samma muskelaktivitet som träning. Aerob träning ökar mängden mitokondrier (cellens energifabriker) i muskelcellerna. Choklad skall ha liknande effekt, framförallt i hjärta och skelett.

Studien gjordes på möss och är såklart bara en studie, men visst är det en kul tanke?

Gå ut och springa eller äta choklad?


Källa: The Telegraph



bild: chokladfabriken


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

HALLELUJA MOMENT! Det jag alltid sagt. Träning är för fjollor (undantag för mig). Klart vi ska äta choklad istället.

2011-09-21 @ 18:37:57
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :D!

2012-01-13 @ 00:00:54
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild

Kontakt: chokladbloggen [at] hotmail.com



bloglovin

Skriv på uppropet: Återinför Magnum Double Chocolate

Bloggtoppen.se

Mat och Dryck

Reggad på Commo.se

counters for myspace


RSS 2.0